Kontaktirajte nas

VESTI

Odgovor “Kreativnog centra”: Slikovnica je humoristički prikaz istorije

Objavljeno

on

U “Kreativnom centru”, izdavača slikovnice „Ne bi ti se svidelo da budeš astečka žrtva“, koja je uznemirila roditelje dece Predškolske ustanove “Boško Buha” u Ljukovu, kažu da je reč o humorističkom prikazu istorije. U pisanom odgovoru redakciji InfoNet-a, a koji potpisuje direktorka te izdavačke kuće Ljiljana Marinković navode da su “ugledni autori slikovnice na humoristički način” predstavili određeni istorijski period.

Slikovnica, izdavač Kreativni centar

Ne bi ti se svidelo da budeš astečka žrtva“ jedna je od brojnih knjiga iz serijala koji na humoristički način govori o različitim periodima istorije. Serijal je zasnovan na pouzdanim istorijskim činjenicama i pisali su ga ugledni autori. Sve knjige u ovom serijalu imaju naučno-popularni karakter i njihova misija je da zainteresuju mlade čitaoce za kasnije proučavanje istorije, a astečka civilizacija svakako je jedna od značajnih tema za opštu kulturu. Knjiga je objavljena 2005. godine”, kaže direktorka “Kreativnog centra” Ljiljana Marinković.

“Ne treba cenzurisati i praviti selekciju sadržaja”

U odgovoru ona napominje da se podrazumeva da će starija osoba objasniti detetu, koje ne čita samostalno, istorijske činjenice, te podvlači da ne bi trebalo cenzurisati i praviti selekciju.

Slikovnica, izdavač Kreativni centar

“Ukoliko se knjiga čita s decom predškolskog uzrasta koju ova tematika zanima, a koja još ne čitaju samostalno, podrazumeva se da će odrasla osoba, vaspitač ili roditelj, potražiti odgovarajući način na koji će istorijske činjenice približiti i objasniti deci. Deca su po prirodi radoznala i s tom njihovom radoznalošću treba raditi, a ne cenzurisati je praveći selekciju između podobnih i nepodobnih sadržaja. To je zamka u koju odrasli često upadaju, ponekad i iz najboljih namera”, kaže direktorka “Kreativnog centra”.

“Sva izdanja uvek biraju i uređuju stručni timovi urednika, uz konsultacije s pedagozima i psiholozima”.

U “Kreativnom centru” navode da ta izdavačka kuća postoji već 30 godina, te da su objavili blizu 1500 naslova namenjenih deci svih uzrasta, kao i odraslima koji rade s njima.

Slikovnica, izdavač Kreativni centar